Close

جولای 4, 2020

یک دلیل تاریخی برای خوندن کتاب کپی‌رایتینگ

یکی از مشکلاتی که دسترسی به اینترنت بوجود آورده، “خود همسان بینی با بقیه دنیاست”! اینترنت تمام مرزهای موجود فرهنگی و تاریخی رو در ذهن ما پاک کرده و به اشتباه فکر می کنیم که همه ما آدم ها روی یک پلتفرم تاریخی-فرهنگی مشترک ایستاده ایم و توقعات اشتباهی برامون بوجود آورده. اگه خیلی سریع بخوام برم سراصل مطلب، باید بگم به دلیل چند سده ممنوعیت تصویرسازی رئال و گرایش به استفاده از نقوش تجریدی در تاریخ کشورمون، سوادبصری ما ایرانی ها عقب رونده/نگه داشته شده. میانگین درک و سواد بصری جامعه ما خیلی پایین تر از میانگین سوادبصری اروپایی هاست؛ درسته که فاصله بین درک بصری طراحان و نقاشان مون با مخاطب عام خیلی فرق داره، ولی به هرحال همه روی یک پلتفرم ایستاده ایم و میانگین درک طراحان مون برابر میانگین درک طراحان اروپایی نیست؛ دلیلش هم این همه کار تصویری اشتباهه که صبح تا شب در رسانه ها می بینیم. شاید دلیل زیاد بودن آگهی های متن محور و وربال که خیلی وقت ها اعتراض جامعه تبلیغات رو به دنبال داره از همین ضعف سرچشمه می گیره؛ ناخودآگاه نمی تونیم خیلی تصویری فکر کنیم یا به درک بصری مخاطب نمی تونیم اعتماد کنیم و راه مطمئن تر یعنی استفاده از کلام رو در پیش می گیریم.

پس با توجه به نقطه ضعفی که داریم و از طرف دیگه اقتضای کار تبلیغات که باید پیام تاثیرگذاری به مخاطب برسونه، بهتره توانایی مون رو در کپی رایتینگ از میانگین کپی رایترهای اروپا بالاتر ببریم تا زمان بگذره وتوانایی هامون در حوزه تصویر هم افزایش پیدا کنه.

از مدیر انتشارات سیته آقای شاهین ترکمن گرامی و آتنا مقدم عزیز بابت ارسال کتاب کپی رایتینگ سپاسگزارم و امیدوارم این راه سخت ولی باارزش رو با همین تلاش و سرسختی ادامه بدن.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *