Close

ژوئن 1, 2020

وبینار “مدیریت خلاقیت، دمیدن روح در استراتژی”

دوشنبه بیست و نهم اردیبهشت نود و نه ساعت بیست و یک و سی دقیقه… نه، عاشق نشدم خوشبختانه، وبینار داشتم، وبینار “مدیریت خلاقیت، دمیدن روح در استراتژی” که به دعوت آکادمی مجازی ایرانیان برای همکاری در مجموعه وبینارهای بهاره‌ این آکادمی ارائه دادم. اسفندماه گذشته که ازم خواستن یه وبینار ارائه بدم زمانی بود که تازه وبینار “برندها در بحران” رو برگزار کرده بودم و نمی خواستم همون موضوع – و خودم رو – تکرار کنم؛ بنابراین فکر کردم چه موضوعی هست که هم من می تونم بهش بپردازم، هم نیازش وجود داره، وهمچنین کمتر کسی بهش پرداخته باشه؛ نقش مدیرخلاقیت و مراحل تولید کار تبلیغاتی از استراتژی تا تصویر موضوعیه که به نظرم در فضای تبلیغات ایران خیلی جای صحبت و بحث و آموزش و کار داره؛ همونطوری که در ابتدای وبینار هم گفتم، شرکت ها رو از نظر کار تبلیغات در سه گروه می شه جا داد: اونهایی که استراتژی ندارن و گاهی حرکت هایی سلیقه ای یا کپی کاری می کنن، شرکت هایی که استراتژی تبلیغاتی دارن ولی استراتژی شون اشتباهه، و در آخر شرکت هایی که استراتژی درستی دارن ولی این استراتژی در مرحله تبدیل به تصویر ناکام می مونه و به راه خطا می ره، یعنی همون جایی که یک مدیر خلاقیت حرفه ای باید حضور داشته باشه تا تیم خلاق رو درست هدایت کنه و به نتیجه برسونه؛ در این وبینار به مورد سوم پرداختم. مخاطب اصلی وبینار صاحبان کاروکسب بودن ولی طوری طراحیش کردم که چراغ راه مخاطب علاقمند به کار در زمینه تبلیغات و تولید تصویر برای مقاصد تبلیغاتی هم باشه و گویا موفق هم بودم.

در این وبینار از لزوم حضور مدیر خلاقیت در مسیر تبدیل متن استراتژی به تصویر تبلیغاتی گفتم:

از مشخصات و وظایف مدیر خلاقیت:

از مسیر تبدیل استراتژی به آگهی، بریف و مودبورد:

چندتا آگهی رو مهندسی معکوس و تحلیل کردم تا هم مخاطبان از حجم مطالب تئوری خسته و کسل نشن، و هم به صورت عملی متوجه نقش و ضرورت حضور یک مدیر خلاقیت حرفه ای در تولید کار تبلیغاتی بشن و فکر نکنن اینم فقط یه عنوان خوشگل دیگه است که آژانس می خواد بابتش مشتری رو کلی شارژ کنه و خلاقیت قیمت ریالی نداره و می شه راحت از توی فاکتور خطش زد:

و همچنین از لزوم مطالعه تاریخ هنر و یادگیری از مدیران هنری بزرگی که در تبدیل بریف به تصویر، خارق العاده عمل کردن:

و خوشبختانه مخاطبان مطالب و ارائه رو پسندیدن و جالب ترین نتیجه این وبینار – تا جایی که من خبر دارم – تصمیم یکی از مخاطبان جوان بود که متوجه شد چقدر به این کار علاقه داره و استعدادها و تحصیلاتش در جهت رسیدن به این جایگاه شغلی می تونه براش مفید باشه، به قول خودش همون کاریه که باید انجام بده و کاملن مناسبشه؛ راستشو بگم خیلی خوشحال شدم که یک نفر از سردرگمی در انتخاب حرفه، نجات پیدا کرد.

نباید از قلم بندازم اون چیزی که جسارت انتخاب موضوع مدیریت خلاقیت رو به من داد نه لیسانس گرافیکم بود و نه جایگاهم به عنوان مشاور برند؛ بلکه آموزش های استاد عکاسیم آقای علی رئیس شقاقی بود.

همچنین از مدیران محترم کانال رادیو، کافه بازاریابی و آیمارکتور که محبت کردن و اعلان این وبینار رو در کانال و یا استوری اینستاگرام قراردادن بسیار سپاسگزارم.

دسترسی به فایل این وبینار از طریق اپلیکیشن “استاد اپ” که توسط آکادمی مجازی ایرانیان توسعه داده شده امکان پذیره که علاوه بر ارائه من، شامل پرسش و پاسخ های پایانی با مخاطبانه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *