Close

مارس 7, 2019

گیاه یا حیوان؟

در نگاه اول و حتا دوم و سوم، آیا تصویری که در بالا می بینید یه فرم گیاهیه یا حیوانی؟ برای من در نگاه دهم هم یه گیاهه در حال جوانه زدن.

ولی قرار بوده که این باشه:

تبدیل تصاویر طبیعی به تصاویر انتزاعی خیلی دقت می خواد و تعجب می کنم که هیچکسی متوجه نشده که فرم نهایی چقدر به گیاه نزدیک شده؛ نزدیک که نه، خود خودشه.

و اما، چرا دم نهنگ؟

کدوم فرهنگ ها؟ در ایران تقریبن چنین چیزی رو به صورت یه مفهوم عمومی نداریم؛ حداقل من یکی نشنیدم و در کتاب های نمادشناسی وجود چنین تعبیری از دم ماهی در ایران پیدا نکردم. چرا ما از نمادها و نشانه ها در تبلیغات استفاده می کنیم؟ برای نشون دادن ارزش ها و البته تسریع انتقال پیام به مخاطب، مثل بندبازی که تاب خودش رو ول می کنه و با اطمینان به همکارش به سمت اون می پره و می دونه که همکارش دستش رو می گیره؛ وقتی چنین نمادی در ذهن مخاطب وجود نداره، چرا باید ازش استفاده کنیم؟ اینکار مثل رها کردن تاب و پریدن در شرایطیه که بندباز دیگه ای وجود نداره، خب مفهوم می افته و پخش زمین می شه!

و اما چشم انداز شرکت:

“پیشرفته ترین” یعنی چی؟ از چه نظر؟ فلسفه شرکت؟ استفاده از تکنولوژی؟ طراحی محصول؟ … چشم انداز قراره چراغ راه کارکنان شما باشه، یه جوری بنویسید که واقعن براشون کاربرد داشته باشه.

4 Comments on “گیاه یا حیوان؟

حسین وجدانی
مارس 8, 2019 at 7:45 ب.ظ

درود
کوتاه و پرمغز و عالی بود

پاسخ
manibr
مارس 10, 2019 at 9:38 ب.ظ

ممنون از توجه شما

پاسخ
مرتضی
مارس 8, 2019 at 10:49 ب.ظ

موافقم در نظر اول گیاه دیده میشه تصویر و از هر طرف نگاه و انالیز کنی گیاه
چشم انداز خیلی مهمه اونم برا کارکنان
اکثر شرکتهای بیمه ای شبیه به هم هستند با یه مقدار تفاوت ولی اصل و پایه یکی میباشد منظورشو درست نرسونده باید میگفت که مثلا در پی کسب رتبه های جهانی بیمه هستیم یا جزوه برترین شرکتهای بیمه ایران

پاسخ
manibr
مارس 10, 2019 at 9:38 ب.ظ

بله درسته

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *