Close

ژانویه 4, 2019

هم سیخ سوخت و هم کباب

*برای این مطلب مثل مسائل ریاضی یه فرض دارم که براساس اون مطلب رو می نویسم، شاید این فرض درست باشه، شاید هم اشتباه. فرضم اینه که تبلیغ آمپول نالوکسان توسط خانم افشار ضربه بدی به برند ایشون زده و حالا قراره که این برند ترمیم بشه.

هدف گذاری تبلیغ آمپول نالوکسان برای نجات جون آدم هایی که سومصرف موادمخدر دارن، به خودی خود نه تنها بد نبود که خیلی هم خوب بود، ولی ورود کسی که هیچ تخصصی در پزشکی نداره به این داستان و حتا همراه نداشتن تایید پزشکان، حرکتی بسیار ناشیانه بود که فارغ از درست یا اشتباه بودن پیام تبلیغ، به خاطر غیرفنی بودنش برای جامعه عوارض خطرناکی داره؛ این که مردم یادبگیرن درباره مسائل مهم زندگی به توصیه های کسی عمل کنن که صلاحیت لازم برای اظهارنظر نداره.

به هرحال خانم افشار پذیرفت که اشتباه کرده و عذرخواهی کرد و غائله بدون خسارت جدی برای کسی یا کسانی، خاتمه یافت. نمی دونم ایشون با مشورت کسی وارد ماجرای تبلیغ دارو شده بود یا خودش به تنهایی تصمیم گرفته بود، ولی با مشاور یا بی مشاور، انتخاب های اشتباه و حرکات ناشیانه ادامه داره. من اگه بودم هم به خاطر خودم و هم به خاطر قربانیان موادمخدر و خانواده هاشون، مسیر دیگه ای رو پیش می گرفتم. باتوجه به موج و انرژی که در اون داستان بوجود اومد، اول به اشتباهم اعتراف می کردم – که این کار رو انجام داد – و بعد می گفتم ولی اشتباه تاکتیکی من دلیل نمی شه فراموش کنیم چه مخاطراتی زندگی گرفتاران موادمخدر رو تهدید می کنه، خانم ها و آقایون پزشک و کارشناسان، بیاین راه درست رو به مردم نشون بدین؛ و خودم به عنوان سفیر این چالش همچنان در مرکز این موج باقی می موندم و تلاش می کردم تا بحث ها ادامه پیدا کنه و راه حل مناسبی تدوین و ارائه بشه. با این روش هم از راه درست به هدفم می رسیدم و هم برند شخصیم نه تنها ترمیم می شد که توسعه هم می یافت.

تا اینجا هم برند ایشون ضربه دید و هم اون فرصت برای بحث و تغییر از دست رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *