Close

دسامبر 26, 2018

تفاوت شور با شور

ترانه “غوغای ستارگان” که معرف حضورتون هست؟ حتمن اجرای بانو پروین رو شنیدین و همچنین به احتمال زیاد اجرای محمد اصفهانی رو. کدوم یکی شون وقتی می خونه “امشب در سر شوری دارم…” شما باور می کنین؟ شور و نور و در اوج آسمان بودن رو در صدا و خوندن کدوم یکی شون  احساس می کنین؟ اگه در اجرای محمد اصفهانی چنین چیزهایی حس می کنین که من حرفی برای گفتن ندارم!

موضوع همخوان بودن قالب و محتواست، در اجرای پروین، مفهوم ترانه، تنظیم موسیقی و صدای قوی و بالارونده پروین، دست به دست هم داده و درست ترین اجرای ممکن از این آهنگ رو – حداقل تا این لحظه! – پدیدآورده. در اجرای محمد اصفهانی وقتی می گه امشب در سر شوری دارم… احساس می کنی طرف داره باهات شوخی می کنه، اون صدای ملایم و آروم و پایین حتا حال و روزگار خوب و خوش هم بهت القا نمی کنه دیگه شور و اوج آسمان که هیچی.

داستان طراحی هویت برندها هم همینه، در تمام وجوه هویت برند، باید به استراتژی و ارزش های تعریف شده مقید و وفادار باشین. وقتی این ست های اداری که به اسم طراحی هویت برند توی پورتفولیوی شرکت ها گذاشته می شه همه شون یه “حال و هوا” دارن، شکی برات نمی مونه که یا چیزی به اسم استراتژی وجود نداشته، یا وجود داشته و نادیده گرفته شده، یا وجود داشته و مدیرهنری پروژه رو اشتباهی هدایت کرده. مگه می شه ده تا ست اداری از یه شرکت بیرون بیاد و همه یک “حال و هوا” رو داشته باشن؟ اگه دفتر گرافیک باشه خب اعتراضی بهش نیست، ولی اگه از شرکت تبلیغاتی و دفتر مشاوره برند بیرون میاد باید به خیلی چیزها شک کنی.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *