Close

نوامبر 17, 2018

So the money is in the idea

بسیاری از کسانی که در بخش خصوصی ایران در جایگاه مدیریت نشستن سواد آکادمیک مدیریتی ندارن و بخش عمده ای از مشکلات و کاستی ها و کندی ها و اشتباهاتی که صدمه های جبران ناپذیری هم به کاروکسب خودشون و هم تولید و اقتصاد کشور می زنه نتیجه فقدان دانش مدیریته؛ یک مدیر خوب و باسواد قرار نیست در تمام زمینه های مدیریت متخصص باشه ولی باید درک درستی از مسائل داشته باشه و بتونه سره و ناسره رو تشخیص بده. یکی از معضلات کار تبلیغات در ایران ناآگاهی مدیران درباره ارزش و اهمیت و قیمت تمام شده تولید “ایده تبلیغاتی” بوده و هست و امیدوارم که بعدها نباشه؛ بیشتر کارفرماها تنها برای زمان پخش و ابعاد تابلو و تاریخ اکران حاضر به پرداخت پول هستند و غافل از این که بدون ایده مناسب، تمام این هزینه ها به بادفنا می ره. در این پست بخشی از متدولوژی برندینگ کارولینا روگول به نام “استار برندز” رو می نویسم تا شاید مدیران عزیز با خوندن این مطلب به اهمیت ایده تبلیغاتی پی ببرن و زمانی که در برآورد هزینه یا فاکتور ارسالی با این قلم کالا مواجه می شن فکر نکنن “اینا می خوان تیغ مون بزنن” و قلم مبارک رو روی ردیف مربوطه کشیده و بعد دستور پرداخت صادر بفرمایند.

بخشی که براتون می نویسم سومین بخش از مراحل تولید پیام تبلیغاتیه، جایی که روگول درباره IBI (Insight – Benefits – Idea) صحبت می کنه، و این متن چیزیه که درباره ایده (Idea) نوشته (روگول، 2015):

“Idea

The last in IBI stands for Idea. a creative idea is the transformation of the communication strategy into a compelling and interesting expression (often a statement accompanied with a visual representation) to be executed in an advertising format across marketing touch points. The Idea from a brilliant intersection between a human insight and a brand’s benefit. The combination of insight and benefit is what gives birth to a distinctive idea. Benefits need a strong insight to transform into a powerful idea that is relevant to target consumer. ultimately, an idea that builds the brand is main deliverable that a brand manager expect from the advertising agency he or she hired.

The Idea Shouldn’t be confused with the ad itself. The Idea is the articulation of the insight and benefit of a brand. An ad in any form- TV, Print or digital- is just an execution of an idea. You can have a brilliant idea that is executed poorly, but you can rarely have a brilliant execution that didn’t steam from a breakthrough idea. So The money is in the Idea. Brand managers in their marketing capacity should be able to tell apart strong from bad ideas, help articulate the Idea and caress it all the way through excellence execution and launch into market.”

 

منابع:

Rogoll, C 2015, Star Brands: A Brand Manager’s Guide to Build, Manage & Market Brands, Allworth Press, New York

* توضیح: به دلیل عدم دسترسی به اصل کتاب، به شماره صفحه مطلب دسترسی نداشتم که در ارجاع داخل متن بنویسم! بدین وسیله از حضور محترم خانم روگول و مخاطبان عزیز و سیستم رفرنس دهی هاروارد معذرت می خوام.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *