Close

نوامبر 14, 2018

انقراض پشتوانه لوگوی برندها

استفاده از حیوانات یکی از قدیمی ترین گرایش ها در طراحی لوگو کاروکسب هاست؛ سازمان ها با توجه به جایگاهی که هر جانداری در ذهن مردم داره یا علاقه مردم به بعضی گونه ها، برای برندسازی از فرم حیوانات استفاده می کنن، یک پتانسیل حاضر و آماده؛ شیر برای نشون دادن رهبری و جسارت، پروانه برای تصاحب مفهوم زیبایی و سبکی، گاو برای القای قدرت… حالا با سرعت گرفتن انقراض گونه ها و طولانی تر شدن لیست قرمز انقراض این پتانسیل در حال نابودیست، گونه ای که امروز منقرض می شه نمی تونه به عنوان لوگو استفاده بشه و یکی از بهترین ابزارهای برندسازی و انتقال مفاهیم از دست می ره؛ علاوه بر اون بعد از چند سال نسل هایی که اون گونه و مشخصاتش رو نمی شناسن ارتباطی با لوگوی برندهای قدیمی تر برقرار نمی کنن و حدس می زنم که سی سال دیگه برندینگ جز مشاغل سخت و زیان آور دسته بندی بشه!

خوشبختانه بعضی از برندها درصدد حمایت از گونه هایی برآمدن که در طراحی هویت برندشون ازش استفاده کردن؛ مثلن رویال لاندن گروپ – بزرگترین شرکت بیمه انگلستان – از سال 2015 پلیکان های پارک سنت جیمز رو زیر چتر حمایت خودش قرار داده؛ اجداد این پلیکان ها هدیه سفیر روسیه بودن به چارلز دوم پادشاه وقت انگلستان.

 

 

همچنین شرکت آلمانی پوما هزینه های برنامه مبارزه با شکار غیرقانونی در پارک ملی کافو واقع در زامبیا رو می پردازه.

 

 

این برندها یک بار با انتخاب حیوانی جذاب و مناسب پیام برندشون توجه و علاقه مردم رو جلب کردن، و یک بار هم با پیوستن به گرایش های فکری و اجتماعی روز دنیا و حمایت از همان حیوانات درصدد برندینگ و البته انجام وظایف اجتماعی شون براومدن.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *