Close

نوامبر 5, 2018

خلاقیت در تبلیغات – خلاقیت در هنرهای نمایشی

تئاتر و تبلیغات هر دو در پی افزایش آگاهی مخاطب و ایجاد تغییری در رفتارش هستن، به عبارتی هر کدوم به نوعی کار آموزشی انجام می دن؛ اما اگه محور مختصات فعالیت های آموزشی رو رسم کنیم، درست در دو قطب مخالف هم قرار می گیرن، چرا؟ برای اینکه تئاتر رو خود مخاطب پیگیر می شه، هزینه بلیت می ده، هزینه رفت و آمد می ده، زمان خاصی رو بهش تخصیص می ده، توی صف می ایسته تا وارد سالن بشه و به خواست خودش تمام توجه و ذهنش رو به بازی اختصاص بده و پیامش رو بگیره؛ اما در تبلیغات این تبلیغ کننده است که کلی هزینه مشاوره و خرید خدمات طراحی و چاپ و رسانه می ده تا بلکه موفق بشه چند لحظه توجه مخاطب رو جلب کنه و پیامش رو بهش برسونه، حالا اینکه مخاطب از پیام خوشش بیاد و جذبش بشه یا نه بماند.

بنابراین از تئاتری ها توقع نداشته باشین ایده تبلیغاتی خوب و مناسب بدن مگر اینکه با دیدگاه های تبلیغات خوب آشنا بشن و بعد وارد این گود بشن. اسم نمی برم ولی چندتا فیلم تبلیغاتی در سال های اخیر ساخته شد با حضور بازیگران تئاتر و سینما که همه هم نیت خیر داشتن ولی اینقدر هیچ ربطی به تبلیغات نداشت و هیچ جذابیتی جز حضور بازیگرها نداشت که… حالا دیگه نمی گم که وقتی دیدم بازیگر محبوب خودم هم اونجاست چه حالی شدم!

خلاق بودن در زمینه تئاتر، خیلی با خلاق بودن در زمینه تبلیغات تفاوت داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *