Close

نوامبر 3, 2018

آدمی وطن‌اش را هم‌چون بنفشه‌ها، می‌شود با خود ببرد هر کجا که خواست

هر آدمی رو می شه در گروه های مختلفی قرارداد و به عنوان عضوی از اون گروه نامید؛ دقیقن منطق تئوری مجموعه هاست که در ریاضیات جدید می خوندیم؛ البته نمی دونم الان این درس با چه عنوانی در مدرسه ها ارائه می شه. یک کودک خاص رو در نظر بگیریم که: دختر/پسر خانواده اش هست، شاگرد مهدکودک ایکس هست، یکی از اون بچه بانمک های موقرمز کک مکی هست، یکی از استعدادهای درخشان و آینده دار شمشیربازی هست، یکی از اون شیطون هاییه که از دیوار راست بالا می ره، یکی از ساکنین محله ایگرگ هست، یکی از عشاق لگوئه که در این مورد با من همگروهه… و البته یکی از آینده سازان ایران هم هست اگه مهاجرت نکنه و بره.

بنابراین بسته به اینکه در چه زمینه ای داریم صحبت می کنیم می تونیم به عنوان عضو مجموعه ای که در زمینه مورد نظر ماست ازش یاد کنیم. در نظر اول استفاده از عنوان “یکی از آینده سازان ایران” در تبلیغات بانکی که درباره بچه ها صحبت می کنه منطقی و مناسب به نظر می رسه، ولی در نظر دوم نه! من وقتی باید از این عنوان استفاده کنم که می خوام به یک بانک پیشنهادی مربوط با بچه ها رو ارائه کنم، مثلن بگم آقای بانک ملی بیا یه حساب خاص بچه ها ایجاد کن با این مشخصات، اینها آینده سازهای مملکت هستن و باید مهارت های اقتصادی داشته باشن تا موفق باشن و اگه از الان پیش تو حساب داشته باشن بیست سی سال دیگه تو تعداد زیادی مشتری قدیمی وفادار موفق و پولدار داری که برای نگهداری پول شون به تو اعتماد می کنن؛ ولی وقتی می خوام همین خدمت رو به مادر و پدرها معرفی کنم که حالا بیاین برای بچه تون از این خدمات استفاده کنید باید دست روی ارتباط واقعی مادر و پدر با بچه شون بگذارم، باید بگم عشقت، فرزند عزیزت، ثمره زندگیت باید مهارت های اقتصادی داشته باشه تا بتونه آدم موفقی بشه که هم خوشحال و سربلند باشی و هم خیالت راحت باشه؛ به خصوص به خصوص در جامعه امروز که فردگرایی به شکل منفی اش رواج پیدا کرده و هرکسی فقط فکر خودشه، بچه اش رو فقط برای خودش می خواد نه برای ساختن آینده جامعه اش؛ برای درک بهتر این مطلب نگاهی کنید به میزان تبلیغاتی که انواع روش ها رو برای رفتن و مهاجرت معرفی می کنن، از مدرسه فوتبال تا دانشگاه های خارجی و سرمایه گذاری و خرید ملک در سایر کشورها و…

متن های تبلیغاتی رو همیشه از دیدگاه مخاطب بنویسیم نه از دیدگاه خودمون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *