Close

سپتامبر 24, 2018

حماسه هفتی در تبلیغات

موافقین که یک بار رفتار نوشتاری مون رو مرور کنیم؟

زمانی که متنی رو می نویسیم، ممکنه که واژه یا واژه هایی رو از قلم بندازیم، یا شاید بعدن بخوایم به متن اضافه کنیم، در اینگونه موارد، ابرو باز می کنیم و بخش فراموش شده رو به متن اضافه می کنیم؛ معمولن هم این اتفاق روی نسخه پیش نویس می افته و در نسخه اصلی همه چیز سرجای خودش قرار می گیره. پس هر واژه ای که در ابرو نوشته شده، بیشتر اوقات چیزیه که به دلیل اهمیت کمتر از یاد رفته.

پس چرا فکر می کنیم که استفاده از این تکنیک در تیترهای تبلیغاتی اهمیت بیشتری به واژه قرارگرفته روی علامت ابرو می ده؟ ما درواقع داریم آخرین اولویت رو برای مهم ترین واژه تیتر قائل می شیم، داریم می گیم از بس این واژه بی اهمیته، موقع نوشتن از قلم افتاده بود؛ و از بس طرحی که آماده کرده ایم بی اهمیته که نیازی به تهیه نسخه نهایی نداشته و همین نسخه پیش نویس رو خدمت حضار گرامی ارائه دادیم.

این نظر منه، خوشحال می شم اگه اساتید گرافیک، ویراستاری و روانشناسی تبلیغات هم نظرشون رو اعلام کنن و خوشحال تر می شم اگه یه بررسی آماری درباره موفقیت این تکنیک انجام بشه.

 

* ترکیب “حماسه هفتی” رو از کافه بازاریابی اقتباس کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *