Close

سپتامبر 24, 2018

آگهی برای استخدام غیرمتخصصان

شرکتی که برای استخدام غیرمتخصص ها آگهی می دهد، نمی تواند کار تخصصی به مشتری هایش ارائه دهد. بپذیریم کسی که هم تبلیغات و برندینگ می داند، هم دانش عکاسی و مهارت فتوشاپ دارد، هم کپی رایتر خوبیست، هم به شبکه های اجتماعی و سئو مسلط است، هم… یک جنرالیست است نه یک اسپشیالیست! هیچ انسانی در طول روز بیش از 24 ساعت زمان نداشته و با این محدودیت زمان، اگه کسی تمام این توانایی ها را در حد یک متخصص داشته باشد، نه تنها از سن استخدام و کارکردن عبور کرده، بلکه هیچ شرکتی به او بیمه عمر هم نمی فروشد!

پس آگهی های استخدام این چنینی، تنها جنرالیست ها را به شرکت شما می کشاند، و کاری که جنرالیست انجام می دهد، کار تخصصی نیست! پس شما نمی توانید به مشتری هایتان وعده کار تخصصی بدهید! پس نمی توانید قیمت کار تخصصی را از مشتری طلب کنید! پس برای برند شدن روی تخصص و کیفیت منابع انسانی سازمان تان نمی توانید مانور دهید و باید به فکر مزیت رقابتی های دیگری باشید! مشتری های ریزبین و دقیقی که برای انتخاب آژانس تبلیغاتی به آگهی های استخدام آژانس های حاضر در لیست کوتاه/بلندشان مراجعه می کنند، به راحتی امتیاز کیفیت منابع انسانی چنین آژانس هایی را کم کرده و حق هم دارند. کیفیت چیزی نیست که در انتهای خط تولید به محصول تزریق شود، برای داشتن محصول با کیفیت می بایست متدولوژی، نیروی انسانی، شرایط محیطی، تجهیزات و لوازم، متریال و مواد مورد استفاده… و هر چیز دیگری که در تولید محصول نقشی کوچک یا بزرگ دارد، استانداردهای کیفی متناسب با کیفیت تعریف/ادعا شده برای محصول نهایی را داشته باشد.

آژانس های تبلیغاتی می بایست بین استخدام جنرالیست ها و ارائه خدمات با کیفیت پایین تر و دریافت مبالغ کمتر، یا استخدام اسپشیالیست ها و ادعای ارائه خدمات تخصصی با کیفیت و قیمت بالاتر، انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *