Close

آگوست 11, 2018

لطفن نزدیک شوید، خیلی نزدیکتر!

سردی و گرمی دو مفهوم عام هستن که در لایه ها و زوایای مختلف زندگی وجود دارن، فصل های سرد و گرم، روابط انسانی سرد و گرم، غذای سرد و گرم، نوشیدنی سرد و گرم، آب سرد و گرم، هوای سرد و گرم، روزها و تجربه های سرد و گرم در زندگی… تنوع مفاهیم و محصولاتی که “سرد و گرم” می تونه برای توضیح و تعریف شون به کاربرده بشه اینقدر زیاده که هیچ انرژی برای این شعار باقی نمی گذاره، و با اضافه شدن مفهوم “زندگی” به ترکیب “سرد و گرم”  خیلی از فضای محصولی مثل شیرآلات دور و به خدماتی مثل روانشناسی و وکالت نزدیک تر می شه. علاوه بر اینکه شیرآلات بیشتر از اون که سرما و گرما رو برای شما فراهم کنن، امکان کنترل آب رو برای شما فراهم می کنن، جریان کم و زیاد، شدت کم و زیاد، جریان پخش یا متمرکز آب، و حرارت آب فقط یکی از انواع این کنترله و همه اینها جز مزایای پایه محسوب می شن نه مزیت رقابتی؛ مزیت رقابتی شاید در زیبایی و طراحی، دوام، خدمات پس از فروش… باشه و شاید هم هیچکدام از تولیدکنندگان حاضر در بازار در این بخش ها هم حرف متفاوتی برای گفتن نداشته باشن.

برای رسیدن به ایده و شعار تبلیغاتی مناسب، علاوه بر اینکه محصول باید مزیت رقابتی داشته باشه، این مزیت باید به خوبی توسط تیم ایده پردازی درک بشه تا بتونن به اون نقطه ای برسن که هم مزیت محصوله و هم تفاوتش با رقبا – حتا شاید این تفاوت واقعی نباشه ولی خصوصیتی باشه که رقبا بهش نپرداخته اند – اون نقطه ای که می تونه روش بکوبه و مفهومی رو در ذهن مخاطب به اسم خودش سند بزنه. رسیدن به این نقطه کار ساده ای نیست، باید چشم ها رو شست و از اول به محصول نگاه کرد بدون عینک کلیشه و پیش داوری، باید اون ارزش واقعی که به زندگی کاربر اضافه می کنه پیدا بشه، باید به تک تک تفاوت هاش با رقبا فکر کرد، باید انواع سناریوهایی که کاربر هنگام خرید، استفاده، تعمیر… محصول باهاشون برخورد می کنه فکر و تجربه بشه؛ اگه بخوام سینمایی درباره اش صحبت کنم این طوری می شه: باید از لانگ شات محصول شروع و به کلوزآپ رسید و دوباره به لانگ شات و حتا تغییر زاویه دوربین؛ اینقدر باید این مسیر رو ادامه داد تا یه نفر توی جلسه داد بزنه “یافتم” و از شدت هیجان از اتاق بزنه بیرون!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *