Close

نوامبر 4, 2017

چپ به علاوه پونزده درصد سود هرچی بشه برند نمی شه!

یکم آنکه ما الان در تهران 1396 زندگی می کنیم نه در مسکوی 1950، این گرافیک نه زمانی و نه مکانی، مال ما نیست!

دوم هم اینکه، بانکی که همین تازگی و با فشار بانک مرکزی سود سپرده یک ساله اش رو به پونزده درصد کاهش داده و بابت هر تراکنش مبلغی رو به عنوان کارمزد دریافت می کنه که دیگه اینقدر ژست چپی نمی گیره؛ من سیستم بانکی رو نقد نمی کنم ها، اصلن در تخصص من نیست، فقط دارم می گم به قول خدابیامرز مظفرالدین شاه، یه برند باید همه چیزش به همه چیزش بیاد؛ یادش به خیر اون جمله جذابی که در فیلم کمال الملک گفت: “ما که صدراعظمی مثل بیسمارک نداریم که نقاش باشی مثل رامبراند بخواهیم” (یا یه چیزی توی همین مایه ها!).

الان برند رفتاری بانک ملت لبه سمت راست پشت بوم نشسته پاهاش رو هم آویزون کرده داره تاب می ده، برند تصویریش رفته لبه سمت چپ داره خودشو می اندازه پایین. فرهنگ ایرانی هم این وسط ایستاده داره فکر می کنه خب ایجاد کار و ارزش افزوده و ثروت تا جایی که حق کسی و چیزی رو پایمال نکنی که خیلی هم خوبه و به آبادانی ملک می انجامه، دمت گرم و نوش جونت اگه اینجوری ثروت ساختی، اگه اینقدر هم بزرگوار بودی که از این ثروت هم خودت درست استفاده کردی و هم به دیگران و جامعه بخشیدی و سود رسوندی که باید اسمت رو نه فقط روی بیلبردهای شهر و در ازای اجاره بها، که در کتاب های تاریخ بنویسن، پس چرا دست رفتار و کردار و گفتارت رو نمی گیری بیاری همین وسط بایستین که یه برند یکپارچه و موفق و موندگار بشی؟

من نمی فهمم چرا ما ایرانی ها فرهنگ و فلسفه غنی و طبیعی و متعادل خودمون رو ول کردیم و در راه های شکست خورده دیگران دنبال روش کار و تعریف هویت مون می گردیم. بیاین مثل فریدون برند بشیم:

فریدون فرخ فرشته نبود                       ز مشک و ز عنبر سرشته نبود

به داد و دهش یافت آن نیکویی            تو داد و دهش کن فریدون تویی

One Comment on “چپ به علاوه پونزده درصد سود هرچی بشه برند نمی شه!

علیجاه شهربانویی
نوامبر 4, 2017 at 12:10 ب.ظ

سلام.
نقد شما جالب توجه بود. موفق باشید.

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *