Close

اکتبر 8, 2017

مواد اولیه را درست انتخاب کنیم

(لوازم خانگی کن  و تبریک روز جهانی کودک)

روش مستقیم هم یکی از روش هاست، روش خوبی هم هست، ساده و راحت، معمولن هم جواب می ده. وقتی این روش رو برای تهیه آگهی تبریک روز جهانی کودک انتخاب می کنی مواد مورد نیاز یک یا تعدادی کودکه، یک یا تعدادی لوازم خونگی و یک فضای شاد خونه و زندگی به عنوان زمینه؛ یه منطق ریاضی ساده و خطی، جمع و ضرب المان ها. توی این طرح کودک رو داریم، فضای خونه و زندگی رو یه کمی داریم، لوازم خونگی رو نداریم، و یک چیزهایی رو داریم که ربطی به خونه و لوازم خونگی نداره و به شدت به کارگاه های ساختمونی ربط داره؛ شکل هایی که بچه با آجرهای رنگی ساخته پلان، فونداسیون و ستون های یه سازه ساختمونی رو نشون می ده؛ کلاه ایمنی بچه هم مربوط به فضای کارگاهی/کارخونه ای هست نه فضای خونگی؛ برای کسانی که بیشتر با فضاهای صنعتی آشنا هستن، کلاه زرد دقیقن نماینده و تیم *HSE کارگاه یا کارخونه رو نشون می ده. می تونم قبول کنم که صاحب طرح قصدش نشون دادن محصولاتش نبوده و می خواسته به کارخونه اش اشاره کنه، ولی در این صورت شکل هایی که بچه ساخته باید فضای خط تولید کارخونه رو نشون بده نه کارگاه ساختمونی.

خلاصه اینکه این طرح می تونه تبریک روز کودک باشه، ولی از طرف شرکت ساختمانی سازنده کارخونه ای که قراره بعدها لوازم خونگی تولید کنه.

طرح تبلیغاتی هم مثل آشپزیه، باید بدونیم چی می خوایم درست کنیم و مواد لازمش رو تهیه کنیم؛ بهترین آشپز ایران هم با لپه و سیب زمینی نمی تونه قرمه سبزی درست کنه. خیلی وقت ها برای مواد اولیه و نیروی کار هزینه می شه، ولی ظهر یه چیزی روی میز خواهد بود که نه قیمه است و نه قرمه سبزی.

همه این ها رو فقط در نقد این طرح گفتم، ولی در نقد رفتار این برند، صمیمانه از کن و هر کسب و کار دیگه ای که معتقده کودکان حق دارن سالم و شاد و خوشبخت باشن و به هر بهانه ای این مهم رو به دیگران هم یادآوری می کنن ممنونم.

 

از دوستان کانال Advertise | Brand سپاسگزارم که این طرح رو در اختیار من قرار دادن.

* HSE=Health, Safety and Environmental Management

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *