Close

آگوست 30, 2017

کارد یا پنیر؟ مسئله این است!

تنها دیکته ننوشته است که غلط نداره، معمولن هم آدم متوجه اشتباه های خودش نمی شه، وقتی درگیر کار هستی اینقدر می ری توی گود که دیگه نمی تونی از بیرون بهش نگاه کنی و متوجه کاستی ها بشی. همیشه فکر کرده ام ای کاش گروهی، کمیته ای، مجمع کارشناسانی … چیزی وجود داشت تا همه ما تبلیغاتی چی ها قبل از اکران طرح هامون، از اون گروه بخوایم یه نگاهی به طرح بندازه و اگه مشکل و خطایی وجود داره که به چشم خودمون نیومده گوشزد کنه و کیفیت کار بالاتر بره؛ یه گروه خبره قسم خورده که ورای رقابت های کاری و مسائل شخصی، مالی و اقتصادی، کار هر طراح و آژانسی رو بررسی کنه و نظر کارشناسی بده.

من اگه این طرح رو قبل  از اکران دیده بودم، این نکات رو به طراح می گفتم:

1 – این طرح بیشتر از اون که تبلیغ پنیر باشه، تبلیغ کارد شده؛ یه کارد بزرگ با تمام جزییات عمودی وسط کار ایستاده و نون و پنیر در پس زمینه قرار گرفته.
2 – به دو دلیل جای نون و پنیر باید عوض بشه؛ نخست اینکه اکثر آدم های دنیا راست دست هستن، و توی عکاسی تبلیغاتی برای اینکه با این اکثریت ارتباط بهتر و بیشتری برقرار بشه باید رفتارهای اونها رو در نظر گرفت، یعنی کارد از راست به چپ حرکت خواهد کرد؛ دوم اینکه در این نقطه خاص از بزرگراه مدرس، به دلیل وجود درختان، سرنشینان اتومبیل هایی که در خط راست حرکت می کنند تا لحظه های آخر به پنیر که اصل داستانه و نوشته ها، دید ندارند.
3 – بهتره سطح بیشتری از تصویر به پنیر اختصاص داده بشه و سطح کمتری به نون – حتا اگه یه بربری برشته داغ و تازه باشه! – که به لحاظ بصری هم معلوم بشه کی اصل کاریه و کی قراره زمینه رو آماده کنه.

به امید روزی که همه ما به گروهی از کارشناسان معتبر و معتمد برای مشورت دسترسی داشته باشیم.

 

*با سپاس از همکاری دوستان کافه مارکتینگ که محبت کردند و عکس تابلو رو در اختیار من قرار دادند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *